LIKOVNE TEHNIKE
Likovne tehnike dijelimo na: crtačke, slikarske, kiparske, grafičke, arhitektonske, primijenjena umjetnost, dizajn, novi mediji.
U ovom blogu prikazat ću najzastupljenije tehnike koje sam koristila u radu sa djecom.
Likovne aktivnosti u radu sa djecom dijelimo:
- aktivnosti u kojima dijete samoinicijativno i spontano započinje s likovnim izražavanjem, birajući sredstva neovisno o drugima
- aktivnosti koje planira i provodi odgajatelj koji ima svoje ciljeve i zadatke u odnosu na cjelokupan plan i program skupine
CRTAČKE TEHNIKE
- olovka, ugljen, kreda, flomaster, lavirani tuš






SLIKARSKE TEHNIKE - osnovni element slikarstva je boja






Dječji radovi prema motivu "Suncokreti",
poznatog nizozemskog slikara Vinceta van Gogha.



GRAFIČKE TEHNIKE
Grafika je likovna tehnika koja predstavlja otiskivanje grafičkih matrica i dodavanje otiska.




KREATIVNOST
"Svako dijete je umjetnik no problem je kako ostati umjetnikom nakon što dijete odraste. Kao dijete sam crtao kao Raphael, no kad sam odrastao trebao mi je cijeli život da ponovo počnem crtati kao dijete." - Pablo Picasso
Prema literaturi, kad se govori o kreativnosti, kreativnost ima dva značenja:
Prvo, kreativnost je stvaralaštvo, a drugo kreativnost je osobina ili skup osobina koje omogućuju, izazivaju stvaralaštvo odnosno produktivnost (Čudina Obradović,1999.).
Kreativnost sadržava orginalnost, tj. nešto novo, neuobičajno i ne korišteno na dosad poznat način.
Razlikujemo dvije vrste kreativnosti: primarna i sekundarna
- Primarna kreativnost - sposobnost generiranja ideja
- Sekundarna kreativnost - primarna kreativnost dopunjenja selektivnim i kritičkim mehanizmom
Slunjski (2013.) navodi da je likovni jezik iznimno važan. Njime djeca izražavaju svoje unutarnje biće, poimanje sebe i to na vrlo specifičan način. Likovnim jezikom djeca ne proizvode repliku stvarnosti nego kreativno izražavaju svoja iskustva, doživljaje, znanja, razumijevanje, a on je ujedno često i jedino raspoloživ način kojim dijete može izraziti svoje doživljaje i misli. Za razvoj kreativnosti važan je kreativan odgajatelj i poticajna sredina. Kompetentan odgajatelj mora svladati i poznavati potrebne tehnike i metode koje potiču kreativnost. Odgajatelj potiče djecu na nove metode, vodi ih, ohrabruje, ne kritizira. Poticanje dječjeg likovnog stvaralaštva prema Dobrili Belamarić, čini: usmjeravanje dječje pažnje na neki oblik ili pojavu. Djecu će najviše zainteresirati život, funkcija i svojstvo oblika, dijelovi oblika, vizualna obilježja, materijal, boja i detalji.
PRIMJERI AKTIVNOSTI





Aktivnosti sa raznovrsnim matricama, alatima


Iz projekta" Pauk" - PAUKOVA MREŽA: grataž tehnika
" Paukova mreža" - koncepualna umjetnost performans: prema engl.conceptual -srednjvj.lat.conceptualis, od conceptus:zamisao, pojam) smjer u suvremenoj umjetnosti, razvio se početkom 1960-ih i trajao do kraja 1970.


Aktivnosti sa žicom - skulptura


Aktivnosti iz projekta: Say hello to the word, peti prstić "Ja i moja država"
TEMA: Poznate hrvatske povjesne ličnosti
MOTIV: Portret Ivane Brlić Mažuranić



Oblikovanje mase - plastelin

Aktivnosti: Krug - simbol vječne inspiracije

Aktivnost istraživanja boje - boce sa špricama