LIKOVNE TEHNIKE

Likovne tehnike dijelimo na: crtačke, slikarske, kiparske, grafičke, arhitektonske, primijenjena umjetnost, dizajn, novi mediji.

U ovom blogu prikazat ću najzastupljenije tehnike koje sam koristila u radu sa djecom.

Likovne aktivnosti u radu sa djecom dijelimo:

  • aktivnosti u kojima dijete samoinicijativno i spontano započinje s likovnim izražavanjem, birajući sredstva neovisno o drugima
  • aktivnosti koje planira i provodi odgajatelj koji ima svoje ciljeve i zadatke u odnosu na cjelokupan plan i program skupine

CRTAČKE TEHNIKE

  • olovka, ugljen, kreda, flomaster, lavirani tuš

SLIKARSKE TEHNIKE - osnovni element slikarstva je boja

Dječji radovi prema motivu "Suncokreti", poznatog nizozemskog slikara Vinceta van Gogha. 

GRAFIČKE TEHNIKE

Grafika je likovna tehnika koja predstavlja otiskivanje grafičkih matrica i dodavanje otiska.

KREATIVNOST

"Svako dijete je umjetnik no problem je kako ostati umjetnikom nakon što dijete odraste. Kao dijete sam crtao kao Raphael, no kad sam odrastao trebao mi je cijeli život da ponovo počnem crtati kao dijete." - Pablo Picasso 

Prema literaturi, kad se govori o kreativnosti, kreativnost ima dva značenja:

Prvo,  kreativnost  je stvaralaštvo,  a drugo  kreativnost je osobina ili skup osobina koje omogućuju, izazivaju stvaralaštvo odnosno produktivnost (Čudina Obradović,1999.).

Kreativnost sadržava orginalnost, tj. nešto novo, neuobičajno i ne korišteno na dosad poznat način.

Razlikujemo dvije vrste kreativnosti: primarna i sekundarna

  • Primarna kreativnost - sposobnost generiranja ideja
  • Sekundarna kreativnost - primarna kreativnost dopunjenja selektivnim i kritičkim mehanizmom

Slunjski (2013.) navodi da je likovni jezik iznimno važan. Njime djeca izražavaju svoje unutarnje biće, poimanje sebe i to na vrlo specifičan način. Likovnim jezikom djeca ne proizvode repliku stvarnosti nego kreativno izražavaju svoja iskustva, doživljaje, znanja, razumijevanje, a on je ujedno često i jedino raspoloživ način kojim dijete može izraziti svoje doživljaje i misli. Za razvoj kreativnosti važan je kreativan odgajatelj i poticajna sredina. Kompetentan odgajatelj mora svladati i poznavati potrebne tehnike i metode koje potiču kreativnost. Odgajatelj potiče djecu na nove metode, vodi ih, ohrabruje, ne kritizira. Poticanje dječjeg likovnog stvaralaštva prema Dobrili Belamarić, čini: usmjeravanje dječje pažnje na neki oblik ili pojavu. Djecu će najviše zainteresirati život, funkcija i svojstvo oblika, dijelovi oblika, vizualna obilježja, materijal, boja i detalji.

PRIMJERI AKTIVNOSTI    

Aktivnosti sa raznovrsnim matricama, alatima

Iz projekta" Pauk" - PAUKOVA MREŽA: grataž tehnika

" Paukova mreža" - koncepualna umjetnost performans: prema engl.conceptual -srednjvj.lat.conceptualis, od conceptus:zamisao, pojam) smjer u suvremenoj umjetnosti, razvio se početkom 1960-ih i trajao do kraja 1970.

Aktivnosti sa žicom - skulptura

Aktivnosti iz projekta: Say hello to the word, peti prstić "Ja i moja država"

TEMA: Poznate hrvatske povjesne ličnosti

MOTIV: Portret Ivane Brlić Mažuranić          

Oblikovanje mase - plastelin

Aktivnosti: Krug - simbol vječne inspiracije

Aktivnost istraživanja boje - boce sa špricama

© 2021 Adamov putopisni blog. Sva prava zadržana.
Izradio Webnode
Izradite web-stranice besplatno! Ova web stranica napravljena je uz pomoć Webnode. Kreirajte svoju vlastitu web stranicu besplatno još danas! Započeti